Handleiding e-loket Blankenberge

Welke documenten heb je nodig om je parkeervergunning via het e-loket aan te vragen?


Iedereen:
  • Identiteitskaart (en eID-lezer)
  • Kentekenbewijs (voor en achterkant, zodat gegevens van de eigenaar van de wagen ook duidelijk vermeld zijn)
  • In geval van bedrijfs- of leasewagen: attest permanente beschikking hier downloaden

Tweedeverblijvers:
  • Belastbaarfeit nummer en OGM-nummer, wat je kan vinden op je aanslagbiljet

Werknemers:

Zorgverstrekkers:
  • Bewijs van erkenning door het RIZIV


Hoe gebruik je het nieuwe e-loket?

1. Klik op de knop Nieuwe aanvraag. Kies vervolgens voor aanloggen met eID (op het icoontje klikken) of voor manuele ingave van je gegevens.

2. Kies vervolgens je gewenste parkeerproduct:

  • Bewoners en tweedeverblijvers: Parkeerabonnement of parkeerkaart
  • Werknemers (of werkgevers): Werkabonnement
  • Zorgverstrekkers: Zorgverstrekkerskaart

3. Vervolledig de pagina en laad de nodige documenten op. Klik vervolgens op Volgende.

  • Iedereen vult de persoonsgegevens, emailadres, correcte nummerplaat en domicilieadres in.
  • Tweedeverblijvers vullen bovendien ook belastbaarfeit nummer en OGM-nummer in.
  • Werknemers vullen ook alle gevraagde bedrijfsgegevens in.

4. Vervolgens kies je de gewenste startdatum van je parkeervergunning. Klik daarna op Volgende.

5. Je komt uit op een overzicht van je aanvraag. Controleer goed alle gegevens. Indien alles correct is, klik dan op Voltooien. Je ontvangt vervolgend een betaalbevestiging per mail.

6. Wanneer je gegevens gevalideerd zijn, ontvang je een betaaluitnodiging. Bij ontvangst van je betaling wordt uw parkeervergunning digitaal geactiveerd. Ook hier ontvang je een bevestigingsmail over.