Handleiding e-loket Genk

Welke documenten heb je nodig om je parkeervergunning via het e-loket aan te vragen?

Iedereen:

  • Identiteitskaart (en eID-lezer)
  • Kentekenbewijs (voor en achterkant, zodat gegevens van de eigenaar van de wagen ook duidelijk vermeld zijn)
  • In geval van bedrijfs- of leasewagen: attest permanente beschikking


Werknemers:

  • Attest van tewerkstelling te Genk


Hulpverleners

  • Erkenning als thuiszorgverlener door het RIZIV of de Vlaamse Gemeenschap


Kaarthouders personen met een handicap

  • Geldige parkeerkaart voor personen met een handicap (kaartnummer moet ingegeven worden zonder tussenstreepje!)


Trekkers

  • Attest van de werkgever dat je met de trekker rijdt

Hoe gebruik je het nieuwe e-loket?

1. Klik op de knop Nieuwe aanvraag. Kies vervolgens voor aanloggen met eID (op het icoontje klikken) of voor manuele ingave van je gegevens.

2. Kies vervolgens je gewenste parkeerproduct:

  • Bewoners: Bewonerskaart (blauwe zone) of Bewonerskaart betalende zone
  • Werknemers (of werkgevers): Werknemersvergunning
  • Hulpverleners: Hulpverlenersvergunning
  • Registratie van parkeerkaart voor personen met een handicap: Personen met een handicap
  • Trekkers: Trekkerskaart


3. Vervolledig de pagina en laad de nodige documenten op. Klik vervolgens op Volgende.

  • Iedereen vult de persoonsgegevens, emailadres, correcte nummerplaat en domicilieadres in.
  • Werknemers vullen ook alle gevraagde bedrijfsgegevens in.
  • Houders van een parkeerkaart voor personen met een handicap voeren ook het nummer van hun parkeerkaart in, zonder tussenstreepje! Indien de kaart onbeperkt geldig is, mag je een einddatum naar keuze invoeren (vb. 31/12/2099).


4. Vervolgens kies je de gewenste startdatum van je parkeervergunning. Klik daarna op Volgende.

5. Je komt uit op een overzicht van je aanvraag. Controleer goed alle gegevens. Indien alles correct is, klik dan op Voltooien. Je ontvangt vervolgend een betaalbevestiging per mail.

6. Wanneer je gegevens gevalideerd zijn, ontvang je een betaaluitnodiging. Bij ontvangst van je betaling wordt uw parkeervergunning digitaal geactiveerd. Ook hier ontvang je een bevestigingsmail over.

OPGELET: houders van een parkeerkaart voor personen met een handicap kunnen per aanvraag maar één nummerplaat doorgeven. Indien je twee nummerplaten wenst te registreren, zal je twee aparte aanvragen moeten indienen met dezelfde bewijsstukken!

Vraag je vergunning hier aan via het e-loket!