Handleiding e-loket Halle

Welke documenten heb je nodig om je parkeervergunning via het e-loket aan te vragen?

  • identiteitskaart en eID-lezer
  • het inschrijvingsbewijs van de betrokken wagen(s)
  • voor werknemers die in Halle werken en een parkeerabonnement wensen: een schriftelijk bewijs van tewerkstelling  van de werkgever.                                                                                                                                    Let op! Geef bij je aanvraag je domicilieadres op en niet het adres van je werkplaats. 
  • voor handelaars in Halle die een parkeerabonnement wensen: een bewijs dat de aanvrager eigenaar of huurder is van een handelspand in de betalende of blauwe zone.                                                                               Let op!  Geef bij je aanvraag je domicilieadres op en niet het adres van je handelspand. 
  • voor wie rijdt met een leasing- of firmawagen: een verklaring op eer van de werkgever die aantoont dat de aanvrager de gebruikelijke bestuurder van het voertuig is.
  • voor zorgverstrekkers die een aangepaste parkeerkaart wensen: het bewijs dat de zorgverstrekker lid is van een organisatie die door het RIZIV erkend wordt.


Hoe gebruik je het nieuwe e-loket?

1. Klik op de knop Nieuwe aanvraag. Kies vervolgens voor aanloggen met eID (op het icoontje klikken) of voor manuele ingave van je gegevens.

2. Kies vervolgens je gewenste parkeerproduct:

3. Vervolledig de pagina en laad de nodige documenten op. Klik vervolgens op Volgende.

4. Vervolgens kies je de gewenste startdatum van je parkeervergunning. Klik daarna op Volgende.

5. Je komt uit op een overzicht van je aanvraag. Controleer goed alle gegevens. Indien alles correct is, klik dan op Voltooien. Je ontvangt vervolgend een betaalbevestiging per mail.

6. Wanneer je gegevens gevalideerd zijn, ontvang je een betaaluitnodiging. Bij ontvangst van je betaling wordt uw parkeervergunning digitaal geactiveerd. Ook hier ontvang je een bevestigingsmail over.

Vraag je vergunning hier aan via het e-loket!