Zorgverstrekkerskaarten 2019

Wens je in 2019 een zorgverstrekkerskaart voor de openbare weg? Je huidige vergunning is geldig tot 31/01/2019. Je hebt tot dan de tijd om je vergunning te vernieuwen.

Een vergunning aanvragen of vernieuwen kan op 2 manieren:

  1. Via ons e-loket - 24/24u, 7/7d - Klik hier om je aanvraag in te dienen. Je ontvangt een e-mail wanneer je kaart klaar is.
  2. Via de parkingshop - mogelijk vanaf 2/01/2019 - Klik hier voor adres en openingsuren. Vergeet de benodigde documenten voor het verkrijgen van een zorgverstrekkerskaart niet mee te brengen. Deze vind je verderop in dit menu.

Zorgverstrekkerskaart

Wat is een zorgverstrekkerskaart?

  • Een zorgverstrekkerskaart geeft je het recht om zonder beperkingen in de betalende en blauwe zone te parkeren. Je hoeft dan geen parkeerticket te nemen of parkeerschijf voor te leggen.
  • Let op: de zorgverstrekkerskaart is niet geldig in de zone voor kortparkeren.

Wie mag een zorgverstrekkerskaart aanvragen?

Deze zorgverstrekkers kunnen een zorgverstrekkerskaart aanvragen indien ze in de stad Blankenberge werken:

  • huisartsen
  • thuisverplegers
  • kinesisten
  • laboranten
  • dierenartsen
  • apothekers

Bij het aanvragen van je zorgverstrekkerskaart toon je aan dat:

  • je eigenaar van het voertuig bent of het voertuig least;
  • je erkent bent door het Riziv (door het Riziv erkende zorgverstrekker of organisatie) of bewijs van erkenning door de Vlaamse Gemeenschap als erkende thuiszorgverstrekker;
  • je legt een verklaring af dat je huisbezoeken doet in Blankenberge.

De zorgverstrekkerskaart is gekoppeld aan de nummerplaat van je voertuig. Zo weet de parkeerwachter of je in de zone mag parkeren.

Hoeveel kost een zorgverstrekkerskaart?

Voor een zorgverstrekkerskaart betaal je € 50 per kalenderjaar (1 januari t.e.m. 31 december).

Benodigde documenten om een zorgverstrekkerskaart aan te vragen

Deze documenten heb je nodig:

  • identiteitskaart;
  • kentekenbewijs van je voertuig (“roze kaart”);
  • als je een leasingvoertuig of bedrijfswagen hebt: het bewijs van je bedrijf dat je hoofdbestuurder bent of statuten van je bedrijf als je bedrijfsleider bent.

Hoe je zorgverstrekkerskaart aanvragen?

Online op parkeren.be:

  • Maak een scan van de benodigde documenten en voeg ze toe op het online bestelformulier.
  • Je ontvangt een e-mail met uitnodiging tot betaling via overschrijving.
  • Na betaling informeren we je over de ontvangst van je zorgverstrekkerskaart.

In de parkingshop:

  • Breng de benodigde documenten mee naar de parkingshop.
  • Je kan je zorgverstrekkerskaart na aanvraag meteen meenemen.

Hoe gebruik je je zorgverstrekkerskaart?

Leg je zorgverstrekkerskaart goed zichtbaar in het voertuig achter de voorruit: de nummerplaat, datum en sector moeten leesbaar zijn.

Zorgverstrekkerskaart niet gelegd?

  • Je kiest automatisch het halvedagtarief van € 15. Een halve dag loopt van 9u00 tot 13u30 en van 13u31 tot 19u00.
  • De parkeerwachter schuift een retributiebon onder de ruitenwisser van je voertuig.
  • Je betaalt deze retributie binnen 8 dagen.